Przemysław Roch "Aplikacja wspomagająca analizę danych sprzedażowych w sieci handlowych"
Dla dużych sieci handlowych złe decyzje biznesowe mogą oznaczać ogromne straty, zaś dobre – znaczne polepszenie wyników finansowych. Właśnie dlatego coraz więcej przedstawicieli takich przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie systemów Business Intelligence, mających za zadanie znaczne ułatwienie analitykom badanie zależności, porównywanie wyników, przewidywanie konsekwencji podejmowanych decyzji, czy też odpowiedzi na pytania, takie jak: co sprzedaje się najlepiej, które towary są najbardziej pożądane, który ze sklepów funkcjonuje najlepiej?
Dzisiejsze systemy Business Intelligence charakteryzują się możliwością pobierania danych z wielu źródeł jednocześnie (bazy danych, pliki płaskie, systemy SAP),
a następnie przedstawiania ich za pomocą wybranych form graficznych. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy finalni aplikacji nie potrzebują osobno analizować poszczególnych dokumentów, korzystając z przygotowanego wcześniej modelu danych, który umożliwi szybki dostęp do interesujących danych przy minimalnym nakładzie czasowym.
Kluczowa jest tutaj możliwość dopasowania systemu do użytkownika, który ma prawo oczekiwać, iż wykorzystywana przez niego platforma będzie w stanie odpowiedzieć na pytania, które on zadaje, w oparciu o posiadane dane. Staje się to możliwe dzięki aplikacjom nazywanym „Self – Service Business Intelligence”, stosowanym przez firmy takie jak Qlik, czy Intel. Ułatwia to w znacznej mierze dostrzeganie zależności między danymi, pozwalając na ich dokładną analizę i prawidłowe zrozumienie.